.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هاشمی در 3 ساعت خاتمی را برای کاندیداتوری متقاعد کرد

اخبار رسیده حکایت از ورود برخی افراد سرشناس به موضوع ترغیب بیشتر خاتمی به کاندیداتوری دارد. در همین راستا، به گزارش منابع موثق، اخیرا سید محمد خاتمی جلسه ای سه ساعته با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته که محور اصلی این جلسه موضوع کاندیداتوری رییس جمهور سابق بوده است. در ابتدای این جلسه، خاتمی اقدام به بیان تردیدهایش برای کاندیداتوری می کند که این موضع خاتمی با واکنش هاشمی رفسنجانی مواجه می شود.

هاشمی رفسنجانی در توجیه صحبت های خاتمی، موضوع کاندیداتوری مهدی کروبی را که از محورهای تردیدبرانگیز خاتمی برای کاندیداتوری بود، قابل حل دانسته و گفت: " کروبی را می شود آرام کرد".

هاشمی در بیان این ادعا، موضوع شورای حکمیت را مطرح و مانورهای اولیه حول شورای حکمیت را عامل اصلی "آرام کردن" کروبی معرفی و تصریح کرده: "با رایزنی هایی که انجام داده ایم، احتمال کنار کشیدن کروبی هست".

هاشمی در ادامه، خاتمی را به نترسیدن از "شکست" توصیه کرده و گفته است: "اگر شما بیایید، بدبینانه ترین حالت این است که انتخابات به دور دوم کشیده شود".

محمد خاتمی که در ابتدا به بیان دغدغه ها و تردیدهایش پرداخته بود، با صحبت های هاشمی متقاعد شده، ولی برای پذیرش قطعی کاندیداتوری 2 پیش شرط را مطرح کرده است:

"رسمی نشدن کاندیداتوری و بررسی و سنجش وضعیت جامعه طی ماه های آینده".

خاتمی در توجیه پیش شرط های خود، اجماع سریع اصولگرایان را نخستین نتیجه اعلام کاندیداتوری اش دانسته و خواستار آن شده تا کاندیداتوری خود را در آخرین روزهای ثبت نام یا به عبارتی در دقیقه 90 اعلام کند.

پس از پذیرش توصیه هاشمی از سوی خاتمی و پذیرش پیش شرط های خاتمی، موضوعات دیگری درباره نقاط قوت احمدی نژاد و عوامل اقبال جامعه به وی مطرح می شود. همچنین در جلسه مذکور توافق شده است که هیچ کدام از حاضران به صورت علنی درباره موضوعات مورد بحث اظهار نظر نکنند.

در اولین گام های پس از جلسه، حسین مرعشی، عضو ارشد کارگزاران سازندگی روز گذشته در اظهار نظری، موضوع نزدیکی میان اصلاح طلبان و ناطق نوری را مطرح کرد که گفته می شود این اظهار نظر وی در راستای "تست" شرایط و واکنش رقبای انتخاباتی انجام پذیرفته است.

از سوی دیگر، شنیده های خبرنگار وطن امروز حاکی از این است که ستاد انتخاباتی خاتمی نیز به صورت غیررسمی با مدیریت "محسن آرمین"، معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات آغاز به کار کرده است.
در همین راستا، برخی روزنامه ها در روزهای اخیر اقدام به برجسته سازی اظهارات "امین زاده" به بهانه های گوناگون کرده اند./وطن امروز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.